Pizzele mele healthy, cu „blat” de conopidă și mozarella

O pizza, două pizze. Înțeleg că e corect să se decline pizza și cum făcut mai multe rețete în timp, am zis să vă dau și vouă o idee de pizza mai healthy, să zicem – fără gluten și cu mai puține calorii pentru că nu avem făină albă, deci less carbs.  În rest, cum sunt mare iubitoare de brânză, pun mozzarella și mai scap și gorgonzolla. Ideea e că blatul asta de conopidă e și foarte gustos – ea fiind fiartă, nu se simte așa intens gustul specific, dar are o aromă plăcută.  Aici o să las rețeta primei pizza de acest fel făcută, după ce am citit-o pe un site de fitness și poze de la două variante.

Plus una clasică – adica cu blat din făină „normală”, care mi-a ieștit cam crocant. Probabil, să mă învăț minte să mai fac lucruri îngrășătoare -că mai avea în plus și niște cârnați rămași Maestro – zic ei ca-s naturali, dar numărul de calorii a crescut exponențial.

Bun, să revenim la rețetele cu conopidă.

Ingrediente blat de conopidă (mie mi-a ieșit de aici o cantitate pentru două pizza medii, distribuita în două tăvițe rotunde)
O conopidă de cam 500-600 g. (prin fierbere și pasare nu rămâne prea multă – cred că vreo 350 g.)
2 ouă
Mozzarella 100 g
Sare, un pic de piper

Ingrediente topping
Sos de roșii
Puteți pune pentru un aspect frumos și un plus de savoare,  roșii proaspete tăiate cubulețe sau cherry (eu nu am avut, dar cred că, feliate rotund, ar da frumos)
Ciupercuțe cam 10 bucăți, tăiate pe lungime, cu codițe cu tot (la fel, dau bine), călite puțin la tigaie (dacă aveți una care nu necesită ulei, cu atât mai bine)
Un ardei gras
Mozzarella 50 g.
Eu am pus și puțină brânză blue cheese (recunosc, nu e așa light, dar un pic nu e grav și îi dă așa o savoare!

Cea din prima imagine (că a iesit poza mai bună) are în plus ardei gras, câțiva chilli uscați și nucă – pentru că dă foarte bine cu brânza.

Mod de preparare
Se fierbe conopida ruptă buchețele până se înmoaie, se blendează/pasează cu furculița dacă nu aveți blender) și cu sare după gust; eu pun și un pic de piper pentru că îmi place aroma lui. Se amestecă cu ouăle bătute și cu mozzarella fărâmițată. Nu va ieși prea „legat” acest „aluat”, dar nu vă faceți griji, se va coace bine. Se pune blatul în formele tapetate cu hârtie de copt în strat subțire și se lasă la foc mediu cam 15-20 min. la foc mediu până devine auriu. Verificați cu o furculiță să fie suficient de gătit, să nu se rupă la feliere. Se scoate, se pun ingredientele pentru topping (mai întâi sosul/pasta de roșii) și se mai lasă cam 10 minute.

 

Si cea de mai jos e cea normală, cam cu de toate :). Cert e ca s-a mâncat și asta.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.