Trending news of the week (13-19 mai): Sărbătoarea Gustului, pescărești în București, timp liber sănătos și Jidvei la 20 de ani

Săptămâna trecută a stat, pentru mine, personal, sub semnul apariției volumului #Foodlovers’ Guide into Romanian Treasures,  culegere de rețete regionale, ediție bilingvă româno-engleză în premieră, editată de Vinul.Ro, pe care sunt mândră că am fost invitată să o coordonez și scrisă de 7 nume cu reputație din bloggingul românesc. Dar despre aceasta am tot vorbit și am scris un articol detaliat in Vinul.Ro – aici, așa că o să vă spun celelalte noutăți ale săptămânii.

Am început așadar cu Sărbătoarea Gustului și deschiderea Salonului de Gastronomie, eveniment desfășurat două zile în sala Plaza de la World Trade Center, unde chefi renumiți din lume au fost invitați să susțină masterclass-uri, iar o expoziție de produse alimentare și băuturi ne-a adus noutăți în aceste domenii. M-am bucurat să fiu printre bloggerii selectați să asistăm chefi precum carismaticul Colin Westal de la prestigioasa academie culinară Cordon Bleu și Alex Alexanian – o stea Michelin.  Așa ceva era de neratat și pot spune că am învățat rețete spectaculoase și câteva trucuri culinare și am gustat lucruri noi.

Unul din ele a fost amestecul de condimente Ras El Haut (nu mai puțin de 16 – de la șofran și paprika afumată, la petale de trandafir!), folosit la prepararea steak-ului de conopidă cu couscous de conopidă (cu stafide, caju și coriandru) și piure tot de conopidă. Kohlrabi feliat tip carpaccio cu pere, oțet de flori de soc și ulei din verbină a fost un alt preparat încercat în premieră. O nebunie aceste amestecuri inedite!

 

Î

În cadrul expoziției, Asociația Slow Food Dobrogea, a avut o prezentare frumoasă de produse locale de carmangerie de la Kadâr Hause, precum și alte delicii tradiționale, degustate cu vinurile Cramei Histria. Mare satisfacție să vezi de câtă apreciere s-au bucurat produsele culinare din Dobrogea!  (Mulțumesc  pentru invitație, Raluca Vasile si Carmen Paraschivescu!)


Pe la mijlocul săptămânii, am ajuns la Ivan Pescar & Scrumbia bar, localul pescăresc deschis  în clădirea The Ark, zona Rahova-Coșbuc. Au aici lucruri mai greu de găsit în București, de la tot felul de pești la grătar și prăjiți, marinați și afumați, frigărui de rapane, la storceag, borș de pește, malasolcă și picancă de știucă. Mie mi-au plăcut frigăruile de rapane, foarte gustoase, și o să revin pentru scrumbie și altele care mi-au făcut cu ochiul.

Lista de vinuri e și ea bună, cu multe vinuri dobrogene, dar și câteva din alte zone ale țării. Prețurile sunt rezonabile. De exemplu, un platou Sulina cu icre, sardeluță marinată, file de macrou, grujoane de șalău, legume (de 550 g. pentru 2 persoane) costă 45 lei, plachia de somn 33 lei, crapul pe varză 35 lei, 16 lei orice pahar de vin, de la 58 de lei sticla. Servirea atentă, mi-a plăcut. Decorul foarte frumos cu bărci și multe elemente pescărești, evident.


Foarte reușit a fost și evenimentul Eisberg de la Taupe Bistro Caffe, care a vrut să pună încă o dată accent pe faptul că atât Eisberg cât și Taupe Bistro vorbesc despre stil de viață sănătos și timp liber – așa cum a spus Lucian Trofin, directorul companiei. De ce? Pentru că ambalate „de-a gata” (spălate, curățate, feliate/tocate), salatele, legumele și fructele nu trebuie puse decât în bol și amestecate, așa că nu mai stai să pierzi timp nici prin piață, nici tăind sau curățând. Foarte important! Ne-am delectat cu o multe feluri de salate cu creveți, midii, anchois, rață, carpaccio de vită, curcan, dar și miniburgeri și chilli con carne – pregătite de chef-ul de la Taupe Bistro – Mihail Rafel – plus o serie deserturi de la Zexe Brasserie – senzaționale. Un articol detaliat am scris  în Vinul.ro aici.

Un lucru important care s-a întâmplat în domeniul vinului a fost lansarea campaniei Primul loc este doar primul pas care marchează celebrarea a 20 de ani a cramei Jidvei.  La șapte decenii de la înființare și la două decenii de la privatizare, colosul vitivinicol de pe Târnave – Jidvei – a decis să iasă la rampă cu o campanie în care să comunice evoluția companiei până la stadiul actual – de cea mai mare întreprindere de profil din România. Campania a debutat pe 17 mai, cu un clip TV de 35 de secunde și on-line cu două video-uri și se va derula prin TV, radio, outdoor, online și PR. Un articol detaliat despre aceasta găsiți și clipurile găsiți aici, in Vinul.ro.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.