Trending News of The Week 7-14 iulie: lansare Nitro Cold Brew, noua imagine pentru Brâncoveanu, noi descoperiri de vinuri și InstaCamp19

Mai puține evenimente în mijloc de vară, dar au fost câteva, totuși, săptămâna trecută, care trebuie menționate. Startul l-a dat o evaluare amicală de vinuri, miercuri dimineața, cu prietenii Vinul.Ro, din care ne-am ales cu câteva surprize plăcute de la Domeniile Vânju Mare, pe care, personal, nu le știam – Prince Vlad Merlot, Prince Vlad Fetească Neagră Grand Reserve, Prince Vlad Cabernet Sauvignon și Lacrimă de Soare Fetească Neagră. Mi-au plăcut Merlot-urile, complex aromate, cu note de fructe negre, vanilate, catifelate. Dar și mai mult Lacrima de Soare Feteasca Neagră cu note de prună afumată, cireșe negre, un vin echilibrat, expresiv, cu postgust bun. Și au mai fost și două Bierzo Mencia – Quatro pasos și Quatro pasos black –  cu taninuri puternice, elegante, gurmande. Quatro pasos cu note de cireșe negre și prună afumată, cu post gust lung, ușor afumat, ușor dulceag, dar plăcut, a fost și cel mai bine punctat vin din această evaluare.

Mai după prânz, am ajuns la InstaCamp 2019, unde am mai aflat despre câteva aplicații noi pentru Instagram și am asistat și la câteva discuții mai încinse, la un moment dat, pe tema imaginii false și a divelor fabricate pe Instagram. Mi-a plăcut speech-ul lui Vali Bărbulescu care a dovedit că poate trata subiecte mai mult sau mai puțin serioase cu umor englezesc, bun.

Iar eu cu Silvia nu puteam rata nelipsitele poze din cornerele amenajate pentru cei ce vor  amintiri funny, așa că ne-am aruncat din lanul de secară, în decorul marin de Bali, măcar așa ne mai consolăm unii dintre noi că nu avem vacanță prea curând. Mai țin să spun că din bufetul de prânz, am remarcat pesto-ul  grozav de la șalăul de Nil și varietatea de cookies, de la minifrigănele cu sirop de arțar, la tarte cu fistic, lemon curd și cafea cu alune aurite.

Lansarea unei noi cafele Starbucks a împrospătat dimineața de joi, la Starbucks Reserve Lipscani. Nitro Cold Brew e o premieră în România – o infuzie la rece 20 de ore a clasicului Cold Brew căruia i se adaugă bule mici de nitrogen cu o valvă presurizată (pe care îl poți vedea și în niște vase speciale). Ca știați că despre nitrogen, de vreme ce nu se poate dizolva în apă sau interacționa cu moleculele ei, formează bule care nu modifică gustul cafelei, ci textura, făcând-o ușor cremoasă și culoarea mai intensă. Evident, vine și cu partea de spectacol, formând cu mici cascade cromatice și texturale. Nitro Cold Brew a fost introdusă în 2016 în magazinul Starbukcs din Seattle, devenind a doua cea mai populară cafea după Caffe Latte și a urcat repede în topul preferințelor consumatorilor, la nivel internațional.

Seara, am mers la Palatul Mogoșoaia, la evenimentul de prezentare a noii imagini a vinarsului Brâncoveanu XO, VSOP și VS. De altfel, Palatul Mogoșoaia a fost ridicat în 1702 de Constantin Brâncoveanu pentru cel de-al doilea fiu al său, Ștefan, de unde și alegerea Grupului Alexandrion de a organiza evenimentul aici. „Noua identitate își propune consolideze imaginea premium a brandului: o nouă formă a sticlelor cu emboss Centuries Old Romanian Craft și semnătura Brâncoveanu pentru unicitate, un nou logo, o nouă etichetă și o cutie individuală pentru un aspect de impact, rafinat, atractiv”, au spus reprezentanții Alexandrion.

Julien Zylbermann, designerul care a lucrat la redefinirea identității, a precizat că  „este îndrăzneață, puternică și, în același timp, elegantă și rafinată, o îmbinare între istorie și modernitate. „Premium, originală și distinctivă, pentru un produs nobil”, a fost descrisă ea de reprezentanții Alexandrion.

Despre vinars si sortimentele Brâncoveanu

Varietatea vinarsului e dată, în primul rând, de gradul de învechire, dar și de cupajul care formează băutura finală. Cu cât este ținut mai mult la învechit, cu atât mai complex devine gustativ și olfactiv. Astfel, de la gamele de baza VS (Very Special – învechite trei ani) și VSOP (Very Special Old Pale – învechite cinci ani) se poate ajunge la XO (Extra Old), ce necesită o învechire de minimum șapte ani și poate fi ținut și zeci de ani înainte de a fi îmbuteliat.

Brâncoveanu VS are un timp de învechire de 3 ani și se recomandă a fi consumat ca atare sau introdus în cocktail-uri. A acumulat numeroase premii de-a lungul timpului, printre care: în 2017 și 2019 a primit 88, repectiv 93 de puncte la Ultimate Spirits Challenge (SUA) și a fost medaliat cu Aur la Michelangelo International Spirits Awards.
Brâncoveanu VSOP este învechit 5 ani, poate fi consumat simplu sau folosit ca bază de cocktail-uri. A primit numeroase premii, printre care: în 2017, 2018 și 2019 a acumulat, 88, 94, respectiv 90 de puncte la Ultimate Spirits Challenge (SUA) și a fost medaliat cu Aur la Michelangelo International Spirits Awards.
Brâcoveanu XO este învechit 7 ani. A fost distins cu numeroase premii, printre care: în 2017, 2018 si 2019 a primit 90, 93, respectiv 96 de puncte la Ultimate Spirits Challenge(SUA) și a fost medaliat cu Argint la San Francisco World Spirits Competition și cu Aur la SIP Awards în 2018.

Cum ajungem rar, la Palatul Mogoșoaia, nu puteam rata nici noi câteva fotografii în frumoasa grădină de aici. Ba cu vin, Ba cu vinars.

Leave a Reply

Your email address will not be published.