De ce să comanzi de pe un food hub și cum sprijină food huburile producătorii locali

Am mai spus-o și altă dată referindu-mă la astfel de proiecte: mai ales dacă ești iubitor de produse locale, pe un food hub găsești mai mulți producători și diversitate – de la fructe și legume, carne și produse din carne, brânzeturi, gemuri, zacuști, conserve, dulciuri, răcoritoare, vinuri etc., și mai important, ai garanția unor produse bune calitativ (de casă, naturale) – regulamentul / criteriile de intrare a producătorilor într-un astfel de “cerc” sunt destul de stricte. Apoi, nu mai bântui piețele / magazinele și nu te mai înghesui pe la rafturi. Faci bine atât pentru tine, cât și pentru producătorii locali.

Mulți producători au înțeles utilitatea unui hub care, practic, este o asociație – ca formă participativă, mult mai profitabilă pentru fiecare membru decât dacă îți asumi de unul singur toată povestea antreprenoriatului și dacă realizezi că sunt multe domenii conexe și inevitabile la care nu te pricepi – cum spune și Cosmin Dragomir aici.

Promovând și comercializând produse de la mai mulți producători, astfel se împart și cheltuielile cu toate operațiile specifice comercializării – livrare, ambalare, angajați, promovare ș.a. Așa că aceștia nu mai pierd timp la piață sau în negocieri cu terți și își văd de treabă, adică fac ce știu ei mai bine.

Acum vă prezint patru astfel de food huburi, parte a unui proiect inițiat în urmă cu trei ani de Romanian American-Foundation (RAF) – rețeaua Food Hubs –  rețea ce a performat, în fiecare an, din ce în ce mai mult.

https://nodverde.ro/ – Cluj

https://www.nordnatural.ro/ – Bucovina

https://www.roadesimerinde.ro/ – Iași

https://helyenvalo.ro/ro/ – Odorheiu Secuiesc

Sunt, spune tot Cosmin Dragomir, primiți doar producători verificați (de la fiscalizare la etică), aleși pe o rază de maximum 100 de kilometri în jurul punctului central. (Este filosofia mișcării Slow Food prin care, așa cum spuneam, sunt eliminați intermediarii și, astfel, se scurtează lanțul de la producător la consumator, dar se pune accent și pe ajutorarea comunităților locale.)

De curând, și-au lansat și un clip drăguț de promovare, pe care te invit să-l vezi mai jos:

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.