Budinca de chia în trei culori, cu lapte de cocos și fructe de sezon

Dragii mei, budinca de chia poate fi o alegere foarte bună de mic dejun sau ca gustare și înainte de sport pentru că e sățioasă și energizantă (e sursă de fibre, are proteine și acizi grași esențiali Omega 3 și 6, vitamine și minerale), fără prea multe calorii. Am făcut mai multe variante de budincă de chia în timp, iar ce vedeți aici este pregătită cu lapte de cocos, iar într-unul din shot-uri este cu siropul rezultat din caramelizarea vișinelor.
Ingrediente
Pentru o porție ca aceasta „de borcan” și mi-a rămas extra, cum vedeți, și pentru două shot-uri, am folosit următoarele:
80 g semințe de chia
300 ml lapte de cocos
6 linguri de vișine
6 piersici din compot
2 linguri de zahăr brun
câteva curmale si stafide tocate – merg bine cu gustul vișinelor – și caju mărunțit – acesta din urmă pentru o textură crocantă.

Mod de preparare
Am amestecat semințele de chia cu laptele de cocos și o lingură de zahăr brun (puteți folosi și miere sau alte îndulcitor – sirop de agave, de exemplu, sau lapte de soia cu sirop de agave în loc de lapte de cocos).  Am lăsat la hidratat semințele în lapte cam 45 de minute. Potriviți voi cantitatea de „dulce” dacă vi se pare prea mult sau prea puțin o lingură. Am tras la tigaie între timp vișinele cu o lingură de zahăr. Siropul rezultat l-am folsit ulterior pentru budinca roz, făcută în același mod. Am tăiat peirsicile (din compot). Am pus în borcan un strat de budincă de chia, piersici, iarăși budinca și vișine. Deasupra, am pus și vișinele caramelizate. Am zis să îi dau un pic de exotism cu fructele uscate  și caju și chiar s-au îmbinat bine gusturile. Gata budinca de chia, credeți-mă că e sățioasă pentru două persoane cantitatea pe care o vedeți!
Chia, fructele uscate, laptele de cocos și zahărul brun le-am avut de la Sanovita. Acestea dar și alte multe produse prietenoase cu silueta le puteți comanda și voi cu reducere de 15% de pe site dacă folosiți codul adrianajoy.

La final vă las câteva curiozități despre chia, pe care nici eu nu le știam.

  • În limba mayașă, chia înseamnă forța, vigoare, și nu degeaba, pentru că se pare că are reputația de superaliment.
  • Semințele de chia provin din planta Salvia hispanica, din familia mentei, comuna în părți ale Europei Centrale și Americii de Sud, în special în Mexic și Guatemala, unde solul uscat e propice cultivării.
  • Printre proprietățile lor (datorită aminoacizilor și vitaminelor conținute) se numără reducerea riscului apariției bolilor de inimă, rolul antiîmbătânire, dezvoltarea musculaturii, buna funcționare a sistemului nervos, reglarea echilibrului de apă și sare. Detaliat, puteti citi despre acestea pe site-ul sanovita.
  • Deasemenea, sunt benefice în curele de slăbire pentru că fibrele pe care le conțin absorb cantități mari de apă și se extind în stomac, ducând la micșorarea senzației de foame, iar proteinele din compoziție ajută digestia și reduc apetitul.
  • 100 de grame au 490 de calorii, dar cum vedeti eu am folosit aici 80 și s-a împărțit la doi.

Spor și sport!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published.