Trending News of The Week (27-31  mai): World of Wines, Horeca Next Level, Jidvei 20 de ani, Digital Divas 19

Cum a fost o săptămână chiar prea plină de evenimente în zona de lifestyle, de gastronomie și vin, în special, le voi enumera pe cele care mi s-au părut mie mai relevante.

Unul dintre cele mai reușite evenimente de vin la care am fost până acum, poate chiar cel mai reușit din România, de genul expoziție cu degustare, a fost WOW- World of Wines organizat de Vinimondo, atât din punct de vedere al vinurilor premium și superpremium prezentate, cât și al interesului stârnit. World of Wines a strâns la Palatul Bragadiru, pe 30 mai, sute de connoisseuri și interesați de vin, proprrietari de restaurante, winebars și wineshops, parteneri ai companiei și reprezentanți ai unor crame renumite din lume, bloggeri și jurnaliști de specialitate.

Salonul Roșu a devenit neîncăpător mai ales după-amiază, de la 15.00 având acces și publicul larg. Asta pentru că Vinimondo (importator no. 1 de vinuri premium și superpremium pentru Horeca), a adus aici etichete pe care rar ai ocazia să le guști și cu care de puține ori te întâlnești în viață,  cum bine a spus Valentin Ceafalău, directorul de marketing companiei (foto).

Au fost peste 200 de vinuri de la peste 70 de crame din lume, atenție, cu reprezentanți de marcă ai acestora care și prezentau vinurile pe care voiai să le deguști. Doar câteva exemple o sa vă dau ca să înțelegeți cam despre ce a fost vorba: Billecart Salmon Champagne Brut Reserve, Chateau Fuisse Tete de Cru Pouilly Fuisse 2016, Vieux Telegraphe Rouge Chateauneuf-du-Pape 2016, Brunelli Amarone della Valpollicella Classico 2016, Amarone Ornellaia Bolgheri Superiore 2015, Luce della Vite Toscana 2015, Serie C Paarl WO 2010 ș.a.

Cu îngăduința voastră, topul meu a fost următorul: 1.Luce Toscana IGT 2015 (Sangiovese & Merlot) – 14,8% vol.alc. / 2. La egalitate Luce Brunello di Montalcino DOCG 2014 Sangiovese, 15, 5% vol.alc. (a se vedea predilecția pentru Sangiovese) și Nebiolo Perbacco Langhe 2016, 13, 7 % vol alc. și 3. O surpriză neașteptată pentru mine care nu prea „înghit” Pinot Noir: Castel Turmhof Pinot Nero Alto Altdige DOC 2016 ,14% vol.alc. Nu au lipsit masterclassurile, degustările horeca, un dinner party, un concert Urma și mult networking – cu siguranță, evenimentul acesta, care a marcat aniversarea de 10 ani Vinimondo, va avea ecou mult timp.

Marți, 28 mai, am fost la Horeca Next Level – Achiziții în Horeca, ce a reunit unii dintre cei mai cunoscuți chefi din România, proprietari de restaurante, consultanți și comunicatori de food. S-a vorbit despre bucătăria românească și trendul  „noii” bucătarii reinterpretate, de care tot auzim de câțiva ani, tendințe în meniuri cu reîntoarcerea la gusturile naturale, tradiționale, ale copilăriei, preferința pentru ingrediente proaspete și pentru sezonalitate, dar și despre lipsa de constanță a calității și motivul pentru care importăm, lipsa de personal și de educație în domeniul restaurantelor.

Mai pe seară, am ajuns și la Digital Divas 2019, eveniment care adună anual comunitatea influencerilor de fashion, beauty & lifestyle, o ediție full house la Palatul Bragadiru. Tematici de discuție foarte interesante – de la personal branding și storytelling, la working with brands, speakeri – unele dintre cele mai populare și influente „voci” în online, networking, ținute cool, cornere de degustare – felicitări, din nou, Cristian Manafu! Iar Gala de seară a premiat influencerii momentului în domeniile amintite – lista completă o găsiți aici 

Un alt eveniment reușit a fost cel al cramei Jidvei, producătorul de vinuri no.1 în România, care a ținut să marcheze cu fast celebrarea celor 20 de ani de la preluarea de actualul acționariat. Jidvei a lansat cu această ocazie campania „Primul loc este doar primul pas”, despre care am scris un articol detaliat aici, în Vinul.ro. Prezentări, degustări, baruri mobile în iarbă, cină, concerte, party, cornere pentru fotografii  – a avut de toate această seară la Flavours în the Garden. Au fost aici reprezentanții companiei, oameni din horeca, bloggeri și influenceri – iar socializarea și vinul bun ne-au ținut pe mulții dintre noi până târziu în noapte.

Organizarea foarte bună, Jidvei a făcut un meniu special pentru vinurile prezentate, panouri cu sloganuri reprezentative, etichete limitate care transmit valorile cramei – Curaj, Dedicare și Pasiune. M-am delectat pe rând cu Ana Sauvignon Blanc 2018, unul din cele două singure vinuri românești medaliate anul ăsta la Concours Mondial de Bruxelles (pe care aveam să și îl primesc mai târziu fiind corespondentul cartonașului Pasiune extras la intrare), Maria Pinot Grigio, Mysterium rose, chiar și Icewine și nu puteam rata nici vinarsul.

Spre sfârșitul săptămânii, am ajuns din nou la Ivan Pescar and Scrumbia Bar, restaurant care începe să devină unul din locurile mele favorite de ieșit. Mâncarea e bună, proaspătă, servirea promptă și important, lista de vinuri  bună și la prețuri decente. Despre el am mai scris și aici.

Iar la sfârșitul săptămânii, m-am dat jos de pe stiletto și am lăsat eticheta și furculița la o parte pentru că am poftit la nachos așa că am ajuns la unul din pub-urile mele preferate de ieșeală în Centrul vechi – Kilkenny. E un loc unde merg periodic când vreau ceva friendly, nepretențios și mă simt bine de fiecare dată, iar băieții sunt mereu drăguți mereu și îmi fac și jumătate de porție dacă atâta pot eu să mănânc. Meniul are în special american și irish comfort food, finger, nachos și quesadilla, coaste și plăcinte irlandeze, câteva sortimente de pizza, beri craft și vin la prețuri ok. Atât relaxată am fost că nici poze nu am mai făcut, dar ceva ca-n imaginea de jos mi-a satisfăcut și pofta asta.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.