Trending news of the week 17-23 februarie: lansarea cărții Connaisseur fără ifose, noi cupaje young.Liliac și un party very hot by Tabasco

Liliac ne-a dus cu capul în nori, Cezar Ioan ne-a adus cu picioarele pe pământ, iar Tabasco ne-a condimentat din plin mijlocul săptămânii  – haideți să dezvolt că nu ați înțeles mare lucru, nu-i așa?  🙂 

Pentru pasionații de vin, săptămâna trecută a stat sub semnul lansării cărții Connaisseur fără ifose. Tot ce ai vrea să știi despre vin și ceva în plus a lui Cezar Ioan, publisherul Vinul.ro.  Este un volum în care Cezar explică ABC-ul vinului, folosind cuvinte simple, pe înțelesul oricui. De altfel, foarte util este capitolul în care mai mulți termeni de specialitate sunt explicați astfel încât orice poate să îi înțeleagă – de la caracteristicile vinului, la metode de obținere, tipuri de vin ș.a.; de exemplu aciditate, atac, mineralitate, tanini, dar și despre cava, spumant, champagne – clarificând și multe confuzii elementare (o să râdeți, dar mi s-a întâmplat să aud inadvertențe chiar și de la oameni despre s-ar crede că mai știu câte ceva, chipurile). Mi-au plăcut și subiectele despre importanța unei liste de vin bun într-un resturant, prețurile corecte, trendurile de consum (de la rose-uri și spumante, la vinuri bio), factorii de care depinde credibilitatea comunicatorilor de vin (somelieri, jurnaliști, blogeri, bucătari), descrierile evoluțiilor unor crame din România, de la SERVE, prima societate cu acționariat privat de la noi, la Tohani care a evoluat de la “sângele de taur stors, pânâ la Apogeu” și Cotnari – “de la manele și pumni în cap, la colocvii în capitale europene”.  Capitole precum “Cum îți dai seama dacă un vin este bun sau nu?”, “Când devine un simplu băutor de vin un pasionat, apoi un connaisseur?”, “Decalogul băutorului de vin”  sunt alte câteva dintre subiectele abordate. Voi reveni mai în detaliu cu un  articol dedicat cărții.

Cartea poate fi comandată și de la Cărturești, in linkul următor .

Așa cum ne-a obișnuit de câțiva ani încoace, crama Liliac a avut si anul acesta, pe 18 februarie, evenimentul de lansare a noii etichete și noilor cupaje young.Liliac. On cloud wine a fost tematica evenimentului adresat celor “cu capul în nori” și cu preferințe locale, într-un spațiu amenajat în ton, unde echipa Liliac ne-a așteptat cu noile vinuri și cu vată pe băț :).  Eticheta, desemnată câștigătoare în urma deja tradiționalului concurs adresat generației millenials creative este cea a lui Alexandru Strujac – un artist vizual care se bucură că există branduri ce înțeleg necesitatea experienței totale a ceea ce simbolizează vinul. De la sticlă până la degustare, într-o perspectivă 360. Ideea s-a născut având ca inspirație colecția Blindness Neon Lights Portraits a unui cunsocutului artist Javier Martin. Conceptul ilustrează diferitele poziții din zborul fin al liliacului, iar coloristica a urmat principiile Pop Art-ului. Rezultatul este o etichetă care îți dă împresia că prinde viață odată ce iei contact cu ea.

Cupajele young.Liliac 2019 sunt:

LILIAC Fresh. Culoare galben pai cu reflexii verzui care clar indică un vin tânăr.  Se deschide cu arome de caise verzi, lămâie verde, ananas, cât și florale de salcâm și flori de câmp. Gust proaspăt cu note citrice pe final.

LILIAC Fruity. Culoare galben pal care indică un vin tânăr, ușor și proaspăt. Vine cu arome de piersică, măr și grapefruit și florale, soc și salcâm. Gust  echilibrat, aciditate plăcută, textură cremoasă și post gust lung.

LILIAC Light Rose. Culoare roz pal. Arome ușoare de vișine, rodie și mure. Gust proaspăt cu note fructate și post gust cu note de fructe de pădure.

Miron Radic, CEO Liliac

The Spiciest Party al sezonului, pe 20 februarie, evenimentul Tabasco, brand din portofoliul Parmafood Distribution, a fost, într-adevăr incendiar cu  5 stații de live cooking cu preparate pregătite de Ciprian Spancioc – The Wild Chef, Ștefan Stancu, Constantin Ghimpu, Alfred Dauteuil a.k.a. Jerry și John Menumorut, cocktailuri inedite, muzică și distracție. Evenimentul, care a stat sub semnul hashtag-ului #FlavourYourWorld,  a reunit peste 300 sute de oameni din industria de food, comunicatori și influenceri, în spațiul convențional The Magic Box.  Evident, ingredientele vedetă au fost cele patru sosuri Tabasco, disponibile în România: Sos ardei roșu,  Sos ardei verde, Sos Chipotle și cel mai nou venit în gamă – Sriracha Sos.

Așadar, s-a condimentat totul, de la tacos, burger și pizza, la mousse de ciocolată, s-au băut cocktailuri cu gin tonic și gutuie și prosecco cu vată de zahăr, s-a ascultat muzică și s-a dansat și tot așa. Mi-a plăcut foarte mult tacos carnitas cu pulled porc, ceapă roșie, ridiche, coriandru, coriandru, smântână și Tabasco Chipotle  Sauce – al lui Stefan the Guacaholic și Ciocolata spicy cu Tabasco a lui Jerry.  Seara a fost completată de un show muzical Irina Sârbu &Band. Vă las câteva poze, precum se vede, ne-am distrat pe cinste. Despre sosurile Tabasco, vă spun mai multe într-un post separat, povestea continuă tot anul.

Carmen Savu, fondator Parmafood Distribution

Carmen Savu, fondator Parmafood Distribution

Vă las, până atunci, câteva curiozități:
-Există 720 picături în fiecare sticlă de 60ml de Tabasco® Sos ardei rosu.
-TABASCO® Sos ardei roșu este evaluat de la 2.500 până la 5.000 de unități pe scala Scoville.
-Insula Avery este cunoscută pentru fabrica Tabasco®, cea mai mare atracție din zonă. Deasemenea, Tabasco® deține pe domeniul său grădini botanice și este adăpost pentru specii de păsări.
TABASCO® este o companie de familie, Logo-ul Diamant și sticla sunt mărci exclusive ale McIlhenny Co.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.