Tabouleh, o salată ușoară și gustoasă

Încep această rubrică nouă de rețete healthy & fit – le-am zis, eu – la care voi da și valorile nutriționale ale ingreidentelor de bază folosite cu o salată ușoară și gustoasă din bucătăria orientală. Ce aduc nou este faptul că voi vorbi un pic și despre unele ingrediente, mai puțin folosite pe scară largă – curiozități pe care nici eu nu le știam, deci încerc și un pic de cultură culinară.
Față de rețeta standard, tabouleh-ul meu are în plus câteva rondele de ridichii, ardei gras și câteva foițe de salată frisee – pentru decor. Eu prefer să o mănânc fie înainte de antrenament (are, vitamine fibre și minerale care dau energie), fie când vreau ceva ușor, dar sățios. Vedeți mai jos, de ce deși cușcuș-ul obținut din grâu e considerat totuși mai dietetic.
Ingrediente (pentru două porții medii)
O ceșcuță couscouș (100 g.)
O ceșcuță apă (100 ml)
(Proporțiile apă-coucous trebuie să fie aceleași.)
3-4 fire de ceapă verde
1 legătură pătrunjel
O jumătate de lămâie (sau un sfert, după gust, mie îmi place mai acrișoară)
Sare, piper după gust
Ulei de măsline opțional
2-3 bucăți de ridichi
O jumătate de ardei gras
2 roșii mari sau 6 cherry

Mod de preparare. Se dă în clocot apa. Se hidratează cușcusul în apă fierbint 20 min. Se lasă să se răcească. Se feliază legumele (au am făcut și cuburi și rondele pentru un aspect frumos), pătrunjelul se toacă mărunt. Se amestecă legumele cu cușcușsul și cu sare și piper după gust. Se stoarce și lămâia, atât cât vă place, dar cred că gustul lămâiei îi dă savoare acestei rețete. Pentru un pic de aromă și textură mai onctuoasă puteți pune și puțin ulei de măsline.

Câteva lucruri despre cușcuș 

Cușcușul folosit este de la Sanovita și nu provine din culturi modificate genetic. E obținut din semolină, adică grâu dur, cel cu boaba mai lungă, gălbuie, prelucrat cu ajutorul apei, transformat în granule sferice și uscat. Este o sursă de potasiu, proteine și glucide. 100 g. au 360 kcal; 0,9 g grăsimi, 73.9 g glucide, din care zaharuri 5.8 g; 2.3 g fibre și 13,1 g proteine. Dar eu am făcut aici două porții – deci am la porție cam 50 g., undeva la 180 de calorii. Cu tot cu celelalte ingrediente nu depășește 250 de calorii/porție.
Deși are aceleași proprietăți nutriționale ca grâul, e considerat mai dietetic. Cum este posibil acest lucru? Boabele absorb o cantitate mult mai mare de apă decât cele clasice de grâu, cresc în volum, astfel mâncarea ce are la bază cuscus este mult mai sățioasă – folosind o mai mică cantitate de produs.
Având fibre, ajută la o digestie, de aceea este recomandat celor cu afecțiuni digestive. Are gluten, însă, deci nu e recomandat pentru celiaci.
Are vitamina A, B-uri, niacina (B3) ce ajuta la scăderea nivelului de colesterol rău și zahăr din sânge și e bogat în minerale:potasiu, fosfor, magneziu, acid folic și calciu, astfel conferă energie și contribuie la buna funcționare a organismului.
Cuscus dar și alte produse sănătoase, de la cerale, la fructe uscate, produse apicole, semințe și nuci, produse pro siluetă, puteți comanda și voi direct de pe site-ul Sanovita. Iar dacă introduceți codul promoțional ‘adrianajoy’ primiți 15% reducere de fiecare dată.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.